Naar Camping La Nautique in Narbonne in het Catharenland de Aude.

26 juni 2014 - Ochten, Nederland

In mei 2014 zijn wij naar een van onze campings in Zuid-Frankrijk gegaan. Dit keer een bezoek gebracht aan Camping La Nautique in Narbonne. Wij hebben overnacht in een Mobilhome van onszelf. Het heerlijke van een mobilhome of zoals men het vroeger noemde een "stacaravan" is dat het eigenlijk een compleet huisje is, met bad, douche, keuken en toilet.

Camping La Nautique ligt in de Languedoc en in de streek de Aude aan het meer  "Etang de Bages"

Ideale plek voor windsurfers en watersporters.  Het meer staat in verbinding met ze zeer maar is zeer ondiep, je kunt overal staan. Dus ook veilig voor kleinere kinderen.

Camping La Nautique ligt op een uitstekende locatie:

• Goede bereikbaarheid vanaf de snelweg.
  • Grote winkels op 2 km van de camping Geant Casino, Makro, enz.
  • Centrum van Narbonne op slechts 5 minuten per auto
  • Fietsmogelijkheden
  • Veel rust en ruimte
  • Middellandse zee met zandstrand in de buurt (15km)

Het strand van Narbonne of Gruissan ligt inderdaad niet dichtbij de camping maar is een strand eigenlijk wel zo belangrijk? Ik moet zeggen, ik heb het strand niet gemist.

Narbonne is een leuke stad, we zijn er elke avond wezen eten en voor ca. € 15,00 heb je al een 3-gangen diner. Restaurant Le France is een aanrader. Drankjes en wijn komen daar natuurlijk nog bij.

Wat erg apart is in Narbonne, is een overdekte markthal. Als je de hal betreedt zie je allemaal makrtkraampjes met marktkooplui die altijd weersonafhankelijk hun waren aan  kunnen bieden, het is binnen altijd droog en elke dag geopend tot ca. 14.00.

Met vrienden hebben we nog de plaats Collioure bezocht echt prachtige plaats.Verder hebben wij nog een bezoek gebracht aan onze andere Campings Les Salisses in Vias en Camping La Yole in Valras-Plage. Deze campings liggen resp. op 700 en 500 meter van de Middellandse Zee.

Nieuwsgierig: kijk eens op onze website : www.qualityholidays.nl

Peter en Wilma