Goede Chambre d'Hôtes in Frankrijk

26 juni 2014 - Ochten, Nederland

De weg van Nederland naar Zuid-Frankrijk is lang. Een B&B hotel onderweg is een goede aanrader, niet te duur, ruime kamers en brandschone bedden!

Maar wat veel mensen misschien nog niet weten of kennen zijn de vele Chambre d'Hôtes in Frankrijk.

Chambre d'Hôtes zijn grote huizen of omgebouwde boerderijen met 4 of 5 kamers en worden door zowel Franse als Nederlandse eigenaren verzorgd. Chambre 'd hôtes vind je meestal in heel kleine dorpjes waar je de stilte kunt horen.

Kijk maar eens op www.lamaisonducerf.com/ voor meer info.

Wij hebben daar een aantal keren overnacht, kamers ruim en vriendelijke niet opdringerige ontvangst. Er is een koelkast waar drankjes staan, zelf pakken en zelf opschrijven wat je verbruikt hebt want de eigenaresse gaat naar bed, zij moet werken de volgende dag. Maar U mag gewoon beneden buiten of binnen zitten in de huiskamer, zonder weggegeken te worden. Het gezellige is het ontmoeten interessante andere mensen en gezamelijk eten aan 1 tafel.

La Maison du Cerf ligt in Urciers ongeveer 8 uur rijden van onze woonplaats Ochten. Ik moet zeggen na 8 uur rijden zeggen wij altijd tegen elkaar, ik zou er nu wel willen zijn.

Kijk ook eens op onze website www.qualityholidays.nl

Mocht U naar een van onze campings willen gaan, overnacht dan eens in een Chambre d'Hôte

Peter en Wilma